ייעוץ והדרכה בבתי ספר
מנהלות ומנהלים, יועצות ויועצים, רכזות ורכזי שכבה
מי מכם לא מכיר את אותם 5-10 תלמידים והוריהם, שגוזלים מכם באופן לא פרופורציונאלי 40%-60% מהזמן והאנרגיות? (מתוך מאות רבות של תלמידים, הורים ומורים שזקוקים לקשר המיטבי אתכם ולזמינות שלכם).
למרות כל מה שהשקעתם, כל היצירתיות, כל הנכונות, שעות על גבי שעות של פגישות במגוון הרכבים, משהו לא עובד. אתם לא מצליחים לפצח את האתגר. משהו תקוע בקשר עם ההורים. הם לא קשובים לכם. הם לא רואים פתרונות, רק בעיות. הם רואים בכם את "המערכת" ומקור כל הרע. פעמים רבות הם בטוחים ש"סימנתם את הילד", ש"יש עליו תווית". אותם 5-10 הורים נמצאים רק במגננה על בנם או בתם ובמתקפה עליכם. הם לא בקשב, רק בשידור. הם מגיעים טעונים מראש, עם חוויות עבר וצלקות שהם חוו במערכת החינוך עם ילדיהם הבוגרים או עם עצמם ולא יעזור בית דין, הם לא בוטחים בכם ובכוונות שלכם לקדם את בנם או בתם. אין דיאלוג.
מי משלם את המחיר?
קודם כל הילד.ה
התלמיד/ה שלכם שאתם רוצים לקדם, שהוריו מונעים שיתוף פעולה עם צוות בית הספר ומונעים מתן סיוע אפקטיבי. בדרך כלל, ההורים מונעים מהילד קודם כל תהליך להצבת גבולות ועיצוב התנהגות - שלב הכרחי להנעת תהליך שינוי, תהליך שמתרחש במקביל בבית הספר ובבית, רק אם נוצר שיתוף פעולה מבוסס אמון בין ההורים לצוות. אבל לא נוצר.
אחר כך, ההורים והמשפחה של הילד
אותם 5-10 הורים, לרוב לא מודים שיש להם עם הילד אתגרים גם בבית. אם יודו הם יאלצו להיות פגיעים מולכם ולהודות שהם זקוקים לעזרה. הם לא יכולים עדיין. הם לא בשלים לכך. הם הופכים אתכם ל"דמון" כי זה משרת אצלם את הצורך בהכחשת אתגרי ההורות שלהם עם הילד ואת ההכרה שהם זקוקים לסיוע. פעמים רבות רואים את אותם אתגרים וקשיים ממשיכים גם עם דורות ההמשך באותה משפחה.
אחרונה, נפגעת הקהילה הסובבת
תלמידים ומורים שמתמודדים ברמה יומית עם אתגרי משמעת והתנהגות שלא נפתרים לאורך זמן עם אותם
5-10 תלמידים. ו...רוב הקהילה הבית ספרית , תלמידים, מורים והורים שלא זוכים לזמן ולאנרגיות שלכם במידה הרצויה ובמידה שהייתם רוצים להעניק.
מה הפתרון שאני מציע?
הדרכת הורים שתוביל את ההורים לשתף פעולה עם בית הספר לפתרון אתגרים בבית הספר תוך תמיכה בו ומתן גיבוי לכם מהבית. (הדרכה שמטרותיה ואורכה יבנו במשותף אתכם, (ראו תהליכי ליווי והדרכה לדוגמה).
מפגשי הדרכת הורים עם מדריך הורים בשיטת אדלר, מורה ומנהל בית ספר לשעבר שמכיר לעומק את מערכת החינוך, שנתפס על ידי ההורים כגורם עם אובייקטיבי, (כי אני לא "מהמערכת"), אבל שמכיר אותה ואת מגוון הפתרונות שיש לה להציע לעומק, כולל מה שנדרש מההורים.
הבחירה שלכם להשקיע את משאב ההדרכה בהם, תוך הבעת אמונה שלכם ביכולתם לפרוץ דרך, יחד עם מה שהם יתפסו כאובייקטיביות שלי ויחד עם הסכם שמירת פרטיות שיהיה ביני לבינם, תוביל לסיכוי גדול מאוד שנצליח להניע אותם לפעולה וליצור איתם שיתוף פעולה לטובת הילד.
יחד, לפעמים רגע לפני שמחליטים שאין עוד מוצא, נעלה בעשרות אחוזים את הסיכוי להציל את הילד, להציל את המשפחה ולתת לכם את הזמן והאנרגיות להתפנות ל98% מקהילת בית הספר שכל כך זקוקים לכם.
הרצאות וסדנאות לארגונים
העניקו ערך מוסף לקהלי ההורים שחברים בארגון שלכם ולקהל ההורים מתוך העובדים…..
לפתיחת שנת הלימודים - הרצאת חובה לכל הורה שיש לו ילד בבית ספר ולמי שחווה עם ילדיו אתגרים במערכת החינוך.
8 הצעדים למיצוי הזכויות החינוכיות של הילדים שלך
איך יוצרים ב-8 צעדים פשוטים שיתוף פעולה אפקטיבי עם בית הספר של הילד/ה שלך שיביא את המערכת להשקעת משאבי זמן וכוח אדם בילד/ה שלך לקידום חברתי, רגשי ולימודי?
על רוני זיו
- ב25 השנים האחרונות, אני חי את מערכות החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. כמורה, איש חינוך והדרכה, מלווה ומנחה הורים וכמנהל בית ספר במשך עשור.
- יש לי תואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית, אני בוגר הסבת אקדמאים להוראת המדעים מיסודי ועד תיכון, בוגר תכנית העמיתים של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ומדריך ומלווה הורים פרטני מוסמך (בשיטת אדלר), מהמרכז האקדמי רופין.
- ליוויתי והדרכתי עשרות זוגות הורים ומשפחות ליצירת פריצות דרך משמעותיות בחייהם.
- אני מכיר לעומק את הבירוקרטיה במערכת החינוך ואת התרבות הארגונית שלה ויודע לכוון את ההורים ליצירת שיתוף פעולה אפקטיבי עם צוות בית הספר, תוך תיעול משאבים לטובת ילדיכם.ן.
- המומחיות שלי – מיקוד, דיוק ופיצוח נקודות ההתערבות הנדרשות – בבית, בבית הספר, בחיי החברה של הילדים, בקהילה הסובבת ובכולן במקביל. המטרה: לכוון את ההורים להתנהל באופן שיוביל לתוצאות מהירות ומדויקות בחיי הילדים, ההורים והמשפחה.
- משנת 2013 אני אבא של נעם.