מהורות מאתגרת להורות ממומשת בבית הספר ובבית
חווית הצלחה ומימוש בכל המערכות בחיי ההורים והילדים
תוכנית ליווי מקיפה להורים שמעוניינים לייצר לילדיהם בטחון עצמי, חיי חברה תקינים ומספקים, חוויות הצלחה ויכולת להתמודד עם אתגרי החיים – בבית, בבית הספר, בחיי החברה ובקהילה.

מה תקבלו בתהליך?
- התאמה אישית לצרכים שלכם
- היכרות מעמיקה עם האתגרים
- מפגשי הדרכת הורים פרטנית בשיטת אדלר - בזום, פנים אל פנים או במשולב
- אפשרות לעד 2 מפגשים בבית הספר, עם הצוות החינוכי
- אפשרות לעד 2 מפגשים בבית, להכרת הסביבה והנפשות הפועלות
- הדרכה וסיוע בפענוח אבחונים פסיכודידקטיים
- ליווי מול גורמי טיפול, הדרכה וחינוך רלוונטיים
- ליווי אישי בווצאפ
*מפגש בבית ובבית הספר יחשב כמפגש כפול
מה תקבלו בתהליך?
התאמה אישית לצרכים שלכם
היכרות מעמיקה עם האתגרים
מפגשי הדרכת הורים פרטנית בשיטת אדלר - בזום, פנים אל פנים או במשולב
אפשרות לעד 2 מפגשים בבית הספר, עם הצוות החינוכי
אפשרות לעד 2 מפגשים בבית, להכרת הסביבה והנפשות הפועלות
הדרכה וסיוע בפענוח אבחונים פסיכודידקטיים
אפשרות לליווי מול גורמי טיפול, הדרכה וחינוך רלוונטיים
ליווי אישי בווצאפ
*מפגש בבית ובבית הספר יחשב כמפגש כפול
מטרות התהליך
בבית
מאתגר יומיומי, לבית עם מערכות יחסים בריאות ותקינות שמעצימות גם את ההורים וגם את הילדים כאשר לכולם.ן יש מקום בטוח בדינמיקה המשפחתית.
בבית הספר
מחוויה של כעס, חוסר אמון ואפילו חוסר אונים, לשיתוף פעולה אפקטיבי עם צוות בית הספר. נלמד ליצור שיתוף פעולה נכון ואפקטיבי, נלמד כיצד לרתום את צוות בית הספר, בסיוע המשאבים העומדים לרשותו, ליצירת העצמה רגשית, חברתית ולימודית אצל ילדיכם.ן.
בבית ובבית הספר במקביל
נלמד מה מאתגרי בית הספר משפיע על אתגרי הבית ולהיפך, בהתאמה, נתאים את הסביבה וההתנהלות גם בבית וגם בבית הספר להעצמת חוויות שייכות, עצמאות וערך עצמי אצל הילדים, נשכפל הצלחות שהם והן חווים בבית ובבית הספר ונלמד אתכם ללוות אותם עד שיצליחו להתמודד בהצלחה עם האתגרים בגללם הגעתם להדרכה.
למי התהליך מתאים?
- הורים לילדים בכיתות א'-י"א, שחווים בבית הספר אחד או יותר מהאתגרים הבאים:
- קשיי ריכוז וקשב: ילדים המתקשים להתרכז בכיתה, לעקוב אחרי הוראות או לסיים משימות בזמן, מה שעלול להשפיע על הישגיהם הלימודיים, על החוויה הלימודית ועל תחושות המסוגלות והערך העצמי.
- בעיות התנהגות: התנהגויות לא הולמות בבית הספר, כגון התפרצויות כעס, התגרויות, התנהגות פרובוקטיבית, או חוסר שיתוף פעולה עם המורים.
- בעיות חברתיות: קשיים ביצירת קשרים חברתיים, בריונות, חוסר ביטחון עצמי בסביבה החברתית, או בידוד חברתי.
- קשיים בלמידה: התמודדות עם לקויות למידה שונות, קשיים בהבנת חומר לימודי בכלל או בתחום דעת ספציפי, בעיות סדר והתארגנות בלמידה.
- חוסר מוטיבציה: היעדר עניין בלימודים, דחיינות, חוסר רצון להשקיע בלמידה או חוסר יכולת למצוא מוטיבציה פנימית להצליח.
- הורים לילדים בגילאי 6- 17 שחווים בבית אחד או יותר מהאתגרים הבאים:
- בעיות התנהגות: חוסר משמעת, התפרצויות זעם, סרבנות, אגרסיבית או בעיות עם גבולות.
- קושי להסתגל לשינויים: התמודדות עם שינויים גדולים בחיי המשפחה, כמו גירושין, מוות של בן משפחה, מעבר דירה, או הגעה של אח או אחות חדשים.
- התמודדות עם פחדים ודאגות: פחדים או דאגות שילדים חווים, כמו פחדים מהחושך, חרדת פרידה, או פחדים חברתיים.
- התמודדות עם קונפליקטים משפחתיים: מריבות בין אחים, חילוקי דעות בין הורים על חינוך הילדים, או קשיים בניהול הבית.
- גיל ההתבגרות: מרדנות, התמודדות עם זהות מינית, או התנהגויות סיכוניות.
- הורים יחידניים - התמודדות עם אתגרי ההורות היחידנית.
- הורים להט"ב - התמודדות עם אתגרים שעולים במשפחות הקשת.
מהורות מאתגרת להורות ממומשת - שלבי תהליך ליווי לדוגמה
תהליך עמוק ומקיף במהלכו נטפל בכל האתגרים הקיימים ונבנה תשתיות חזקות לעתיד.
- היכרות עם האתגרים, הבנה של כל אתגר ואיך להתמודד איתו נכון ומדויק.
- בניית תוכנית מקיפה להשגת מטרות לכם.ן ולילדכם.ן.
הדרכה הורית מעשית בשיטת אדלר, לטיפול בכל הרבדים.
להלן רצף מפגשים לדוגמא:
- בחודשיים הראשונים מפגש בכל שבוע.
- בארבעת החודשים הבאים: מפגש הנחייה עם ההורים אחת לשבועיים ובנוסף:
- מפגש ראשון עם צוות בית הספר.
- הדרכה טלפונית להורים לשיתוף פעולה מול בעלי מקצוע רלוונטים ונצרכים.
- הדרכה וסיוע בקריאת ופירוש אבחונים ותרגום מעשי שלהם למילוי טפסים ברשויות השונות.
- מפגש עם המשפחה בסביבה הטבעית כדי לדייק ולחדד את התהליך ולהביא לתוצאות (המפגש בבית המשפחה יכול להתקיים גם בתחילת התהליך לפי הצורך).
- מפגש מסכם עם צוות בית הספר לשיפור ודיוק תהליכים וללמידה מהצלחות.
על רוני זיו



- ב25 השנים האחרונות, אני חי את מערכות החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. כמורה, איש חינוך והדרכה, מלווה ומנחה הורים וכמנהל בית ספר במשך עשור.
- יש לי תואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית, אני בוגר הסבת אקדמאים להוראת המדעים מיסודי ועד תיכון, בוגר תכנית העמיתים של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ומדריך ומלווה הורים פרטני מוסמך (בשיטת אדלר), מהמרכז האקדמי רופין.
- ליוויתי והדרכתי עשרות זוגות הורים ומשפחות ליצירת פריצות דרך משמעותיות בחייהם.
- אני מכיר לעומק את הבירוקרטיה במערכת החינוך ואת התרבות הארגונית שלה ויודע לכוון את ההורים ליצירת שיתוף פעולה אפקטיבי עם צוות בית הספר, תוך תיעול משאבים לטובת ילדיכם.ן.
- המומחיות שלי – מיקוד, דיוק ופיצוח נקודות ההתערבות הנדרשות – בבית, בבית הספר, בחיי החברה של הילדים, בקהילה הסובבת ובכולן במקביל. המטרה: לכוון את ההורים להתנהל באופן שיוביל לתוצאות מהירות ומדויקות בחיי הילדים, ההורים והמשפחה.
- משנת 2013 אני אבא של נעם.